onsdag 11 mars 2009

Narcissism är mon mot du jour!

Tja... Vad ska man säga egentligen? Personal Promise Bibel är väl tänkt som ett sätt att sätt att få en att uppleva Bibeln på ett nytt sätt. Vill man bli mera andlig och komma närmare gud så är detta ett utomordentligt bar redskap att ta till. Man infogar sitt namn i sökrutan och VIPS så får man fram en rad olika citat och paragrafer ur Bibeln vars huvudperson är... JUST DET ... DIG SJÄLV! Du fanns med när det begav sig. Man blir nästan tårögd. Känner du inte närheten till Gud?
Men trots att Personal Promise Bible luktar flum så belyser den även en sak som har blivit allt mer tydligt på senaste. Människan har ett stort och okuvbart behov av att visa upp sig och emellanåt så tar det överhand och hon syns på alla fronter samtidigt. "Här är jag! Låtom oss prata om mig! Och nu så finns jag med" Typ!

Förövrigt så belyste PPB en till sak- att ajg ofta är så barnslig så jag kräks och skrattar åt det med! Jag infogade gärna små intressanta ord som fitta, pussy licker och dylikt! Skrattade högt.
Enjoy!
http://www.personalpromisebible.com/icmsw.html?text=%C2%A0kuk

Inga kommentarer: