måndag 23 mars 2009

Utifall någon undrade- och jag et att ni undrade!- så är jag en stolt centerpartist. Ville bara poängtera detta då jag känner att min ton i vissa inlägg har fått en del, inklusive mig själv, att tro att jag var en vänsterpartist eller nåt i den stilen. Så nu är alla fakta på bordet!

Tänkte också tillägga lite om hur Wanjaskandalen kommer att utfalla- till borgarnas fördel! Och det är ett riktigt glädjebesked. Anders Borg har var först ut med sitt fördömande av de olika bonussystemen och nu vill Svenskt Näringsliv ge sig in i debatten genom att utlova krafttag mot orimliga bonusar. Självklart så ska man kunna tilldelas en bonus med den bör vara skällig i förhållande till hur man prestigerat. Och hur fasen kan man i all ärlighet göra gällande att man förtjänar 30 mille efter 10 på ett jobb?

Skandalen kommer att störta förtroendet för LO i fördärvet. Det har det redan gjort. Färre säger sig kunna hysa förtroende för Wanja. Hon lär sitta kvar ett bra tag till. Det blir då allt svårare att föra en politik som målar ut LO och sossarna som hjältarna i kriget mot kapitalismen när man har i åtanke att LO redan sålt ut sig till just de farliga krafter som de försöker att motverka.

Inga kommentarer: