lördag 2 augusti 2008

HAPPY PRIDE!!! ==)

Jag är så stolt över Sverige. Stolt över hennes liberala, laissez-faire attityd. Idag var det prideparaden. Tåget var katastrofalt dåligt iår. Man häpnade över bristen på glamour och transorna. I stället bjuds man på lite för många tomma luckor mellan grupperna. Det blev stelt ch tråkigt rätt fort. Och regn kan amn inte åberopa som anledningen hörni!

Hur som helst så hade jag äran av att stå nära en sisådär moderatutklädd mamma som hade med sin två nyfikna döttrar. Mamma förklarade helt ogenerat att "visst är det kul med lite glamor" och "Det är inget konstigt med bögar. de är som vanliga människor." Häftig mamma =) och så sa jag till ' na också =)

Jag fällde dock en liten tår när "stolta föräldrar" och "Stolta vänner drog förbi" Inte kommer min familj nnsin att visa stolthet över lille mig men man har väl förlikat sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Första gången jag såg paraden iår och jag blev inte så imponerad. Det var kul att se iallafall..

Håller med dig, när stolta föräldrar gick förbi fick man en speciell känsla i kroppen. Önskar oxå att min mamma/pappa kunde gå med där, men kommer aldrig ske.
Förstår hur du känner..
Tack för en bra blogg

Kram
Tias