tisdag 5 augusti 2008

Pissig dag

 

Riktigt pissig dag idag. Det regnar som tusan, jag kom ihop mig med chefen för att hon tyckte jag var lat och jag är förkyld. Man proppar i sig en massa halstabletter, snorar ner sina omgivningar och folk tittar surt på en när man får ett nysanfall på tunnenbanan.

Som varenda kille så liiiiiiider jag extra mer av att vara sjuk. Jag har det värst, orkar inte med nånting. Klagar för minsta lilla och tror att alla ska passa upp på mig. Jo det är synd om mig och alla ska lida lika mycket. Såna är vi killar. Vi klarar inte av att vara sjuk utan att blåsa upp det till värsta åkomma. Trötthet kan lätt omvandlas till testikelcancer och värre blir det om man får för sig att läsa i en medecinjournal. Då visar det sig att man kommer att dö inom en vecka. Lite småsorgligt egentligen. Vi är inte lika starka som kvinnor i det avseendet. De sitter gärna hemma och kurerar sig i det tysta. Inget jämmer.

Det värsta med att vara sjuk är träningsförbudet. Saknar att träna.

Inga kommentarer: