måndag 5 maj 2008

Äckel i bastun

Efter ett långt och energislukande träningspass så är det altid så himla skönt med en dusch i ljummet vatten sen direkt in i bastun för att koppla av och varva ner därinne. Musklerna vilar sig, man känner hur hela kroppen stressar ner och mår bra.

Idag satt jag i bastun- ensam. Så skönt. En fin snubbe men en finare..... kom in och satt en stund. Sen iväg med han. ( jag låtsades att jag inte hade sett han trots att jag hade ögonen på skaft hela tiden. fy va nice han och den var) Återigen så satt jag ensam och försjunken i mina tankar. Mediterade lite, masserade axelmusklerna och kände hur stressen bara rann iväg. Harmoni. Ni känner säkerligen igen den där underbara känsla av välmående? Man bara spritter av liv.

Sen kom han- GUBBEN. En stor tjock gubbe kom stegrande in i duschen och naturligtvis så satte han sig bredvid mig =/ " det finns plats därborta i den hörnan" tänkte jag för mig själv, "Stick iväg nu göbbe" nä gubbfanskapet satt kvar. Ok...jag klarar av det här...det är inte så farligt...eller??

Japp farligt var det..... äcklet tog sig för att dra i snoppen...lite grann till att börja med sen så drog han ännu mera. kollade i min riktning, smålog =/ Fy vad jag mådde illa... känslan av välbefinnande slog följe med vattnet från aggregatet och dunstade av. Jag ville ut. Varje muskel stelnade... kunde inte röra mig..HJÄLP...nä då fick jag spel och skällde ut snubbelubben. Han flinade bara. Jag blev ännu mer arg. Kände hur hela kroppen därrade av ilkska.stressen bara råkade i höjden. Jag kommer inte ihåg att jag tog mig ut ur bastun men det gjorde jag och fort som ögat så var jag ombytt och på tunnelbanan hem.

Inga kommentarer: