onsdag 21 maj 2008

Hur tänker vissa?

Jag har trffat en ny vän. En riktigt schysst sån.Denna person bjuder helt enkelt på sig själv och det är inget fy skam anser jag. Vi trivs i varandras sällskap och är rätt lika vad gäller personligheten. Haha jag trodde aldrig att jag skulle stöta på nån annan som liknade mig så mycket men ja jag är inte den enda galenpanna därute =)

Hur som helst så ville jag berättade om denna person för en vän. Ville bara ta reda på vad vännen tyckte och så men jag kunde aldrig ha anat hur reaktionen skulle bli. Svaret slog mig medvetslös. "Han ser ut som en redig tönt" URSÄKTA MIG?? Jag kände att ett raseriutbrott var i görningen men jag tvångsfattade mig fort (hur säger engelsmännen? Stiff upperlip? Så tänkte jag!) och bad om en förklaring, bad vännen kolla på denne killes profil på facebook. Men allt var förgäves. Denne nye kille var en redig tönt. Anledning härtill var en bild där killen spexar sig med mig.Och många reagerade på ett liknade sätt när ajg berättade för dem.

Jag blev helt enkelt ledsen och paff. Frågade mig hur det kan vara så. Ska man utgå ifrån en bild att en person beter sig på ett visst sätt? Eller har jag omedvetet blottlagt en tillstymmelse av osäkerhet hos de bedömande? Att det är enklare att bedöma efter håret och utvisa oönskade ur sin tillvaro för att de kanske utgör ett hot mot en. Man håller inte måttet och då ska man förpassas till rum101. Usch va' trist. Jag lever nog i min egen lilla värld där nykomlingar slå blå dunst i ögonen på mig men jag föredrar att gå på djupet och omfamna det nya. Om det senare inte skulle kännas rätt så är det bara att sparka ifrån mig. Det är så trist när folk inte vågar nå ut till sin omvärld utan i stället inskränka sna egna utvecklinsmöjligheter. Det bådar inget gott.

Inga kommentarer: