onsdag 7 maj 2008

Idag får eftermiddagens frukostmöte mitt spott och spe. Dessa möten brukar inte tillföra något nytt eller spännande till min vardag. Idag var det som sedvanligt. Vi samlades i ett litet rum. fick besked om att vi var duktiga men fick skärpa oss på vissa punkter. Bla bla bla..... allt flöt på som vanligt tills det blev dags för en tur laget runt. Det var både pinsamt och förbluffande. Pinsamt på grund av den bristande kunskapen i svenska och förbluffande för att det rådde så mycket hat och agg mot medarbetare. En av mina åsikter blev dock förträffligt bekräftad. Jag har alltid hållit före med att svenskar är ett kul och roligt folkslag. Visst är vi tråkiga ibland men vi kan slå loss och roa oss kungligt som alla andra dock möjligtvis med en aning mer respekt för andra integritet. Ständigt påstår man att invandrare är roligare och mera sociala

En av tjejerna skulle lätta hjärtat och då kom det. "Vi ska inte ha kul på jobbet" Jag satte kaffet i vrånghals. Inte ha kul? Vad är detta för dumhet? Det måste man väl kunna ha eller? Herre min jösses jag kan inte tänka mig en sekund utan att ha lite roligt.Det är det som tar mig igenom livet, i brist på annat det vill säga.

Nä, i fortsättningen så kommer vi bli gråa och torra på Grand Hotel.Hitlerinspirerad arbetsmoral to the rescue. Jag hade nog medgett att skrattet tog över.Gästerna hade säkert frossat för mycket i min galenhet =) Jag blev för annorlunda, en konstig filur som skulle förpassas för att rädda de kvarvarande på mothership Grand. Förbi är tiden då jag brukade komma med lite tokiga infall och små upptåg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det börjar kännas som en regel på min arbetsplats med.... Roligt är ett ord man inte ens får tänka. Militärdiciplin och jobb under kafferasten är det nya. Jag minns fortfarande när arbetet var roligt.........

Anonym sa...

Haha, varför tror du att jag slutade? :)