måndag 5 maj 2008

Gymmet

Jag vurmar för träningen. Finns inget roligare än att dra till gymmet och köra ett pass. Idag, medan jag höll på ha ihjäl mig på en av Friskis nya maskiner (de som påminner om nåt man ser i en scifi-film typ utomjordingens kärra eller nåt) så kom jag på en sak. Eller rättare sagt jag blev varse en sak. Min uppmärksamhet drogs plötsligt till hur man uppför sig på gymmet. Jag blev lite skräckslagen till att börja med men sen så gick rädslan över till ett skrock.

Många inklusive moi, tränar för att må bra. Och det gör jag. (Även om träningsfanskapet inte gör utslag på min kroppsbyggnad *MORR* ) Men har ni märkt hur vissa trampar på på sina trampmaskiner eller springer på löpmaskinen och samtidigt så spanar de in alla, särskilt nybörjarna. Det blir ögonen på skaft och en massa förstulna blickar så fort man ser en ny gymmare. (Och det är ju så lätt att känna igen dem. De brukar hålla till i nån hörna, rådvilla som en hjort som fångas i strålkastarljus.) Självklart så måste man ta i och gå från att ha ställt in löpmaskinen till program 1 till att plötsligt köra på program 10. Jag iakttar med ett visst mått skadeglädje och hoppas på att de springer så fort att de snart flyger av maskinen haha.

Muskelbergen lyfter ännu tyngre vikter än vad de orkar och värst vad de stönar *FLABBA* Gör det ont? Är du förstoppad?? Såna frågor flyger ständigt i skallen på mig. Minns en gång att det var en spinkig kille som höll på toka sig med en vikt. Herre gud jag trodde han skulle föda en föl som han höll på stånka och ha sig. Jag kunde knappt hålla masken haha. Men han lyckades ändå lyfta den där 10 kilos vikt. Jag kände mig så stolt över honom.

Och varför tror man sig vara super sexig på gymmet?? Man lackar svett och luktar som en 90årig gubbes pungsvett. Inte nice alltså. Man har på sig nån plagghistoria som ska framhäver muskler man tror sig ha.

Jag tänker inte sticka under stol med att jag bär mig lika omoget åt. Jag har också spanat in en och annan läckerbit. Och självklart så har jag sjåpat mig när jag trodde att någon kollade. Så är det så är det =)

Men så är det på gymmet. Man tar det på fullaste allvar. Vissa måste verkligen köra klart sitt cykelprogram och världen går under om de missar en sekund på gymmet. Men trots allvaret i det hela så kör de flesta med dubbelt så mycket fjanteri och flummighet. Synd att man inte kan spela in det. det skulle bli så skön underhållning på en lång vinterkväll. Kanske en ide att kränga till TV4. Jag har patent på det hörni!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, oj vad jag känner igen mig i detta inlägg.

Men är det inte lite samhällstjänst att de som kommit en bit på vägen har lite tajtare kläder när de tränar? Blir nästan lite sur på de som har bylsiga kläder, även om det lämnar mer åt fantasin.

Din blogg har blivit jättebra! Tack för dina roliga inlägg!